Doświadczenie rysuje mapę


„Nie trafiłem ponad 9000 rzutów w mojej karierze.
Przegrałem prawie 300 gier.
26 razy nie trafiłem decydujących piłek w meczu.
Ponosiłem porażki raz po raz przez całe moje życie.
I właśnie dlatego osiągnąłem sukces.”

Michael Jordan

Ten cytat Mistrza koszykówki przypomina mi że podczas 'kariery sportowej" stoczyłem ponad 600 walk amatorskich w kickboxingu, z czego bardzo wiele, naprawdę wiele, przegrałem, startując we wszystkich dostępnych dla mnie formułach i tocząc po kilkanaście wycieńczających pojedynków na każdym turnieju. Wyniki były różne... a doświadczenia? Bezcenne! Teraz znam znaczną większość stylów i rodzajów przeciwników, mam ich sklasyfikowanych. Otwieram odpowiednią szufladę i ... wyciągam mapę - instrukcję obsługi. Pozostaje sprawdzić czym rożni się ta wersja modelu oponenta od poprzedniego. Jakie techniki i taktyka zadziałają a jakie jego wady zostały ulepszone.